Regulamin
Informacje
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
OSTEODEX Centrum Medyczne Sp. z o.o
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
- OSTEODEX CENTRUM MEDYCZNE SP. Z O.O. jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
1) obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:
∙ ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2013 r., poz. 217 ze zm.);
∙ ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1535, 1579 i 2020 oraz z 2017 r. poz. 599);
∙ Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku art. 28 ust.4 o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159 ze zm.);
∙ Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o swiadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008r., Nr 164, poz. 1027 ze zm.);
∙ Ustawy z dnia 5 grudnia 1996r. a zawodach lekarza i lekarza dentysty ( Dz.U. z 2011 r., Nr 277, poz. 1634 z pozn. zm.);
∙ Innych przepisów dotyczących Podmiotów prowadzących działalność leczniczą;
2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr księgi rejestrowej: 000000006648,
3) regulaminu organizacyjnego,
4) umowy spółki.
§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego
- Podmiot leczniczy działa pod nazwą:
OSTEODEX Centrum Medyczne Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Nowy Sącz ul. Grunwaldzka 30, 33-300 Nowy Sącz. Podmiot leczniczy jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego Wydział XII Gospodarczy pod numerem 0000441324, NIP 7343517640, REGON 122728862.
§ 3. Regulamin
- Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
- Regulamin określa w szczególności:
1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
9) prawa i obowiązki Pacjenta, w tym prawa Pacjenta w zakresie składania reklamacji; 10) zasady współpracy z lekarzami;
11) Sposób kierowania jednostką oraz komórkami organizacyjnymi.
§ 4. Miejsce udzielania świadczeń
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych znajduje się w lokalizacji przy ul. Grunwaldzkiej 30 w Nowym Sączu.
- Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 5. Cel
- Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia Pacjentów poprzez diagnostykę, udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych, usług w zakresie leczenia szpitalnego – chirurgia 1- dnia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia i obowiązujących przepisów prawa.
- Podmiot realizuje swoje cele poprzez zapewnienie opieki medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, najwyższymi standardami jak również poprzez stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług. Jednocześnie gwarantuje, że:
1) Świadczenia udzielane są przez osoby wykonujące zawody medyczne posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje,
2) Pomieszczenia, infrastruktura oraz wyposażenie OSTEODEX w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.
§ 6. Zadania
Do zadań OSTEODEX należy w szczególności:
- Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb zdrowotnych Pacjentów, w sposób zapewniający realizację zawartych umów.
- Udzielanie usług medycznych w zakresie leczenie szpitalne – Chirurgia 1- go Dnia. 3. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji.
- Diagnostyka i poradnictwo.
- Zapewnienie fachowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, zgodnie z przyjętymi standardami. 6. Organizacja i obsługa punktu pobrań badań laboratoryjnych.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. 8. Współudział w organizowaniu działalności profilaktyczno-leczniczej. 9. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia. 10. Zapewnienie bezpieczeństwa Pacjentom w czasie udzielanych świadczeń. 11. Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 12. Prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami.
§ 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, leczenie szpitalne – chirurgia 1-go dnia oraz diagnostyki.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
1) Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne:
∙ Poradnie wyszczególnione w księdze rejestrowej:
- Poradnia alergologiczna,
- Poradnia chirurgii naczyniowej,
- Poradnia chirurgii ogólnej dla dzieci
- Poradnia chirurgii ogólnej,
- Poradnia chirurgii onkologicznej,
- Poradnia chorób metabolicznych,
- Poradnia chorób wewnętrznych,
- Poradnia dermatologiczna,
- Poradnia diabetologiczna,
- Poradnia endokrynologiczna,
- Poradnia gastrologiczna,
- Poradnia ginekologiczno-położnicza,
- Poradnia kardiologiczna,
- Poradnia laryngologiczna,
- Poradnia medycyny pracy,
- Poradnia neurologiczna,
- Poradnia okulistyczna,
- Poradnia osteoporozy,
- Poradnia pediatryczna,
- Poradnia preluksacyjna,
- Poradnia psychiatryczna,
- Poradnia pulmonologiczna,
- Poradnia reumatologiczna,
- Poradnia urazowo-ortopedyczna,
- Poradnia urologiczna,
2) Leczenie szpitalne:
- Oddział chirurgii naczyniowej,
- Oddział chirurgii ogólnej,
- Oddział chirurgii urazowo-ortopedycznej,
- Oddział okulistyczny,
3) diagnostyki laboratoryjnej
- punkt pobrań materiałów do badań
4) diagnostyki obrazowej
- pracownia densytometryczna,
- pracownia endoskopii,
- pracownia USG.
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
§ 8. Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną OSTEODEX stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie oraz Gabinety Diagnostyczno-Zabiegowe.
ZARZĄD
REJESTRACJA
ADMINISTRACJA
AOS
(PORADNIE)
SZPITAL
CHIRURGIA 1 DNIA
(ODDZIAŁY)
APTEKA
PRACOWNIE DIAGNOSTYCZNE
PUNKT POBRAŃ
GABINET ZABIEGOWY
LEKARZE
PIELĘGNIARKI DIETETYK
LEKARZE
PIELĘGNIARKI SALOWA
FARMACEUTA
ENDOSKOPOWA USG LEKARZE
PIELĘGNIARKI
DENSYTOMETRYCZNA
LEKARZE
PIELĘGNIARKI
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
- Szczegółowy zakres czynności Pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę lub inna umowa cywilno prawna oraz indywidualny zakres czynności Pracownika.
- Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o świadczenie usług, sporządzona w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Prezes OSTEODEX, na podstawie wpisu do KRS.
- Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia ciągłości, sprawnego i efektywnego funkcjonowania OSTEODEX pod względem diagnostyczno leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw Pacjenta.
§ 11. Monitoring
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pracowników i Pacjentów, ochrony mienia w OSTEODEX Centrum Medycznym prowadzony jest monitoring wizyjny. Monitoring wizyjny zainstalowany jest w budynku OSTEODEX i obejmuje: ciągi komunikacyjne, hole, klatki schodowe oraz na teren wokół budynku, który obejmuje: elewacje budynku, wejścia do budynku, parking.
- W celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy służących do rejestracji rozmów z osobami kontaktującymi się z Pracodawcą, w szczególności w zakresie rozmów dotyczących rejestracji pacjentów prowadzony jest monitoring rozmów telefonicznych. Dopuszcza się wykorzystanie zapisu rozmowy zarejestrowanej w systemie monitoringu rozmów telefonicznych w celu potwierdzenia przebiegu zdarzeń. Systemem monitoringu rozmów telefonicznych objęty jest wyłącznie telefon stacjonarny znajdujący się w rejestracji, przeznaczony do obsługi klientów (pacjentów) OSTEODEX.
- W celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy służących do realizacji obowiązków zawodowych pracownika, w szczególności prowadzenia korespondencji służbowej z osobami z i spoza zakładu pracy prowadzony jest monitoring służbowej poczty elektronicznej. Monitoringiem objęte są wszelkie wiadomości mailowe, dane oraz informacje zawarte w służbowej poczcie elektronicznej pracowników.
- Szczegółowe informacje o celach, zakresie i zasadach funkcjonowania monitoringu są dostępne dla pracowników w OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w zakładzie pracy monitoringu rozmów telefonicznych, OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w zakładzie pracy monitoringu służbowej poczty elektronicznej, OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w zakładzie pracy monitoringu wizyjnego, a dla klientów/pacjentów OSTEODEX w KLAUZULI INFORMACYJNEJ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH (RODO).
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
§ 12. Organizacja świadczeń zdrowotnych
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający Pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się: 1) prawa i obowiązki Pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w OSTEODEX; 4) zasady wynikające z obowiązujących i rekomendowanych standardów medycznych.
- Podmiot i jego Pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z Pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 13. Godziny otwarcia
- OSTEODEX jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00 i wybrane soboty.
- Informacje o godzinach otwarcia Przychodni są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla Pacjentów na drzwiach oraz na stornie internetowej: www.osteodex.pl.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Przychodni, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z Pracownikiem rejestracji w trakcje rejestracji świadczenia.
- Wyniki badań można odbierać w rejestracji w godzinach otwarcia Przychodni.
§ 14. Rejestracja
- Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej: 1) w siedzibie Przychodni
2) telefonicznie pod nr: +48 185475162, 606829033
3) mailowo pod adresem: info@osteodex.pl
4) internetowo za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie www.osteodex.pl
- Pacjent zgłaszając się do Przychodni w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie:
1) dokument potwierdzający tożsamość,
2) dokument uprawniający do uzyskania nieodpłatnie świadczeń zdrowotnych, 3) dokument uprawniający do obsługi poza kolejnością,
- W przypadku Pacjentów rejestrujących się online wymagane jest podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu lub adresu e-mail.
§ 15. Płatności za świadczenia zdrowotne
- Świadczenia zdrowotne udzielane przez OSTEODEX Centrum Medyczne są dla Pacjenta: 1) Komercyjne – płatne
2) Nieodpłatne – zgodnie z zawartymi z płatnikami umowami.
- Świadczenie zdrowotne udzielane w OSTEODEX są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Świadczenia zdrowotne są dla Pacjenta nieodpłatne i określone w Ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008r., Nr 164, poz. 1027 ze zm.) – szczegółowy zakres świadczeń realizowanych przez OSTEODEX jest regulowany zawartymi umowami i publikowany przez NFZ.
- Świadczenia zdrowotne nieodpłatne są realizowane przez OSTEODEX w ramach i zakresie zawartej umowy o współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeniowym lub innym podmiotem z którym została zawarta umowa.
- Specjalistyczne świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz Pacjentów uprawnionych do nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych z tytułu umowy, o której mowa w ust. 3, udzielane są nieodpłatnie zgodnie z uprawnieniami Pacjenta oraz z zakresem wynikającym z umowy zawartej z Towarzystwem Ubezpieczeniowym. W zakresie nieobjętym umową z Towarzystwem Ubezpieczeniowym świadczenia zdrowotne wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem komercyjnym. Podstawą udzielania nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ust. 3, jest bieżąca weryfikacja potwierdzająca zakres uprawnień do leczenia nieodpłatnego dla Pacjenta.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z Pacjentem w godzinach otwarcia Przychodni.
- Pacjent ma prawo do uzyskania w rejestracji informacji dotyczącej jego prawa do nieodpłatnego świadczenia zdrowotnego finansowanego przez innego płatnika.
§ 16. Wysokość opłat za świadczenia
- Podmiot pobiera opłaty zgodnie z aktualnym komercyjnym cennikiem za udzielane świadczenia zdrowotne.
- Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u Pracownika rejestracji lub przez formularz internetowy pod adresem www.osteodex.pl.
§ 17. Sposoby płatności
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w recepcji przed umówioną wizytą. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia Pacjent zobowiązany jestzgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
- Dostępnymi formami płatności są:
1) gotówka;
2) karta płatnicza;
3) BLIK;
4) przedpłaty;
5) przelew;
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
§18. Współpraca z innymi podmiotami
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia Pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych Pacjentów.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw Pacjenta.
§ 19. Inne usługi
- Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
- Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec Pacjentów Przychodni OSTEODEX.
V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
§ 20. Sporządzanie dokumentacji
- Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Przychodni.
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż Pacjent – także zgodnie zwymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej.
§ 21. Treść dokumentacji medycznej
Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 22. Przechowywanie dokumentacji
- Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Przychodni.
- Dokumentacja medyczna Pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Podmiot udostępnia dokumentację medyczną Pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w Podmiocie;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia Pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.
- Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów pobierana jest opłata w aktualnej wysokości. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraworzekania o zdarzeniach medycznych.
- Szczegółowy opis zasad udostępniania dokumentacji medycznej przez OSTEODEX Centrum Medyczne opisany jest w „INSTRUKCJI UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ w OSTEODEX Centrum Medyczne Sp. z o.o.”
- OSTEODEX prowadzi wykaz udostępnianej dokumentacji medycznej.
§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych
- Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia zdrowotne udzielane Pacjentom dane osobowe dotyczące Pacjentów uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego ubezpieczenia.
- Zakres danych dotyczących Pacjentów, którym świadczenia zdrowotne zostały nieodpłatnie udzielone w ramach posiadanego przez nich ubezpieczenia oraz zasady ich przekazywania, ustala uprawniony płatnik w umowach zawieranych z Podmiotem na wykonanie określonych w nich świadczeń zdrowotnych.
- Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
VI. Prawa i obowiązki Pacjenta; reklamacje
§ 25. Prawa Pacjenta
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach Pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez: 1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek Pacjenta. 2) Na tablicy ogłoszeń.
- Szczegóły reguluje „KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA”.
§ 26. Obowiązki Pacjenta
- Do obowiązków Pacjenta należy między innymi:
1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego,
2) przestrzeganie zasad higieny osobistej,
3) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym, 4) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
5) szanowanie mienia Przychodni,
6) Przestrzeganie nadrzędnych przepisów mających zastosowanie np. w pandemii.
- Pacjent ma obowiązek okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
- Korzystanie przez Pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych Pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.
- Szczegóły reguluje „KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA”.
§ 27. Zakazy
- Zakazuje się na terenie Przychodni prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych,spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Przychodni.
- Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Przychodni z wyjątkiem psów przewodników asystujących.
§ 28. Wizyta
- Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Przychodni na minimum 10 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
- W przypadku spóźnienia się Pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie Pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec Pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się Pacjenta, pracownik ma prawo odmówić realizacji usługi.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia Pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności lub w przypadku pacjentów korzystających ze świadczeń finansowanych przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe dokonać stosownej autoryzacji usługi.
§ 29. Reklamacje
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w OSTEODEX, ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres mailowy: info@osteodex.pl.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji, odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. Zasady współpracy z lekarzami
§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
- Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności: 1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
2) informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2- dniowymwyprzedzeniem;
3) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi OSTEODEX;
4) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia Pacjenta umówionego na wizytę;
5) informowanie na piśmie lub mailowo o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z Pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
6) weryfikowanie tożsamości Pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
7) informowanie Pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
8) noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
9) noszenie identyfikatorów;
10) zwrot karty dostępu do gabinetu lekarskiego (chyba że została wydana na stałe) oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy;
11) Pozostawienie stanowiska pracy w należytym porządku, a wszelkie dokumenty zawierające dane wrażliwe i osobowe zabezpieczyć.
- Zobowiązuje się osoby wykonujące zawód medyczny do zachowania należytej staranności w zakresie ochrony marki oraz wizerunku OSTEODEX jak również podmiotów współpracujących.
§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne i pozostałych pracowników
- 1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
2) przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Przychodni;
3) nie przestrzegać zasad wynikających z polityki bezpieczeństwa i innych obowiązujących przepisów;
4) udzielać świadczeń zdrowotnych Pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
5) żądać i przyjmować od Pacjenta lub innych osób w gabinecie opłat za udzielone świadczenia;
6) ujawniać, udostępniać lub przekazywać jakichkolwiek danych poufnych do podmiotów lub osób trzecich;
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym
Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji Zarządu.
IX. Postanowienia końcowe
§ 33. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
- Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy Pracownicy OSTEODEX.
- Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości Pracowników i Pacjentów.
Partnerzy medyczni
Z nami, korzystasz z sieci partnerów ubezpieczeniowych, którzy dbają o Twoje zdrowie bez zbędnych formalności.
Odpowiedzi na najczęstsze pytania
Jak mogę umówić się na wizytę lub badanie?
Wizytę lub badanie można umówić poprzez kontakt z rejestracją.
Jakie są wymagane dokumenty do rejestracji
W przypadku pierwszej wizyty lekarskiej lub badania zazwyczaj wymagane są następujące dokumenty:
- Dowód tożsamości – np. dowód osobisty, paszport, lub prawo jazdy.
- Skierowanie od lekarza – jeśli wizyta lub badanie tego wymaga (np. badania specjalistyczne, wizyty u niektórych specjalistów).
- Dokumentacja medyczna – wyniki wcześniejszych badań, wypisy ze szpitala, LISTA AKTUALNIE PRZYJMOWANYCH LEKÓW.
- Karta ubezpieczenia zdrowotnego – potwierdzająca prawo do świadczeń zdrowotnych (np. prywatne ubezpieczenie zdrowotne, jeśli jest wymagana).
Jak przygotować się do pobrania krwi?
W trosce o komfort i satysfakcję prosimy stosować się do poniższych zasad:
- 24 godziny przed – unikaj intensywnego wysiłku fizycznego i spożywaj produkty lekkostrawne,
- 12 godzin przed – pozostań na czczo, pij tylko wodę,
- 1 godzinę przed – nie pal,
- 15 minut przed – usiądź, odpręż się, odpocznij.
W czasie pobierania krwi trzymaj rękę nieruchomo.
Po pobraniu krwi minimum przez 5 minut utrzymuj rękę wyprostowaną uciskając gazik w miejscu wkłucia. 1 godzinę po zabiegu unikaj wykonywania czynności wymagających wysiłku fizycznego ręką z której pobierano krew np. dźwigania ciężkich przedmiotów. W razie jakichkolwiek pytań lub wystąpienia niepokojących objawów, należy zgłosić się do naszej przychodni.
Proszę uprzedzić nasz personel, jeśli w przeszłości wystąpiło omdlenie podczas pobierania krwi – podjęte zostaną wówczas odpowiednie środki zaradcze, tak aby to się nie powtórzyło.