Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU  LECZNICZEGO 

OSTEODEX Centrum Medyczne Sp. z o.o 

I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania

  1. OSTEODEX CENTRUM MEDYCZNE SP. Z O.O. jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie: 

1) obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: 

ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2013 r.,  poz. 217 ze zm.); 

ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia  (Dz. U. z 2016 r. poz. 1535, 1579 i 2020 oraz z 2017 r. poz. 599); 

Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku art. 28 ust.4 o prawach Pacjenta  i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159 ze zm.); 

Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o swiadczeniach opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008r., Nr 164, poz. 1027 ze  zm.); 

Ustawy z dnia 5 grudnia 1996r. a zawodach lekarza i lekarza dentysty ( Dz.U.  z 2011 r., Nr 277, poz. 1634 z pozn. zm.); 

Innych przepisów dotyczących Podmiotów prowadzących działalność  leczniczą; 

2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr księgi rejestrowej: 000000006648, 

3) regulaminu organizacyjnego, 

4) umowy spółki. 

§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego

  1. Podmiot leczniczy działa pod nazwą:  

OSTEODEX Centrum Medyczne Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością 

Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Nowy Sącz ul. Grunwaldzka 30, 33-300 Nowy Sącz.  Podmiot leczniczy jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego Wydział XII Gospodarczy  pod numerem 0000441324, NIP 7343517640, REGON 122728862. 

§ 3. Regulamin

  1. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym. 
  2. Regulamin określa w szczególności:

1) cele i zadania Podmiotu leczniczego; 

2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego; 

3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych; 

4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń; 

5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat; 

6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym; 

7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami; 

8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej; 

9) prawa i obowiązki Pacjenta, w tym prawa Pacjenta w zakresie składania reklamacji; 10) zasady współpracy z lekarzami; 

11) Sposób kierowania jednostką oraz komórkami organizacyjnymi. 

§ 4. Miejsce udzielania świadczeń

  1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych znajduje się w lokalizacji przy  ul. Grunwaldzkiej 30 w Nowym Sączu. 
  2. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami. 

§ 5. Cel

  1. Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej  na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia Pacjentów poprzez diagnostykę, udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych, usług w  zakresie leczenia szpitalnego – chirurgia 1- dnia oraz inne działania medyczne wynikające  z procesu leczenia i obowiązujących przepisów prawa. 
  2. Podmiot realizuje swoje cele poprzez zapewnienie opieki medycznej zgodnie  z obowiązującymi przepisami prawa, najwyższymi standardami jak również poprzez  stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług. Jednocześnie gwarantuje, że: 

1) Świadczenia udzielane są przez osoby wykonujące zawody medyczne  posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje, 

2) Pomieszczenia, infrastruktura oraz wyposażenie OSTEODEX w sprzęt medyczny  odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym  w odrębnych przepisach. 

§ 6. Zadania

Do zadań OSTEODEX należy w szczególności: 

  1. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb zdrowotnych Pacjentów, w  sposób zapewniający realizację zawartych umów. 
  1. Udzielanie usług medycznych w zakresie leczenie szpitalne – Chirurgia 1- go Dnia. 3. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji. 
  2. Diagnostyka i poradnictwo. 
  3. Zapewnienie fachowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, zgodnie z przyjętymi standardami. 6. Organizacja i obsługa punktu pobrań badań laboratoryjnych. 
  4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. 8. Współudział w organizowaniu działalności profilaktyczno-leczniczej. 9. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia. 10. Zapewnienie bezpieczeństwa Pacjentom w czasie udzielanych świadczeń. 11. Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 12. Prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami. 

§ 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, leczenie szpitalne – chirurgia 1-go dnia oraz diagnostyki. 
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia: 

1) Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: 

Poradnie wyszczególnione w księdze rejestrowej: 

  • Poradnia alergologiczna,  
  • Poradnia chirurgii naczyniowej,  
  • Poradnia chirurgii ogólnej dla dzieci 
  • Poradnia chirurgii ogólnej, 
  • Poradnia chirurgii onkologicznej,  
  • Poradnia chorób metabolicznych, 
  • Poradnia chorób wewnętrznych, 
  • Poradnia dermatologiczna, 
  • Poradnia diabetologiczna, 
  • Poradnia endokrynologiczna, 
  • Poradnia gastrologiczna,  
  • Poradnia ginekologiczno-położnicza, 
  • Poradnia kardiologiczna, 
  • Poradnia laryngologiczna, 
  • Poradnia medycyny pracy, 
  • Poradnia neurologiczna, 
  • Poradnia okulistyczna, 
  • Poradnia osteoporozy, 
  • Poradnia pediatryczna, 
  • Poradnia preluksacyjna,  
  • Poradnia psychiatryczna, 
  • Poradnia pulmonologiczna,  
  • Poradnia reumatologiczna,
  • Poradnia urazowo-ortopedyczna, 
  • Poradnia urologiczna,  

2) Leczenie szpitalne: 

  • Oddział chirurgii naczyniowej, 
  • Oddział chirurgii ogólnej, 
  • Oddział chirurgii urazowo-ortopedycznej, 
  • Oddział okulistyczny, 

3) diagnostyki laboratoryjnej 

  • punkt pobrań materiałów do badań 

4) diagnostyki obrazowej 

  • pracownia densytometryczna,  
  • pracownia endoskopii, 
  • pracownia USG. 

II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego

§ 8. Struktura organizacyjna

Strukturę organizacyjną OSTEODEX stanowią komórki organizacyjne mieszczące się  w Podmiocie oraz Gabinety Diagnostyczno-Zabiegowe. 

ZARZĄD 

REJESTRACJA 

ADMINISTRACJA 

AOS  

(PORADNIE) 

SZPITAL  

CHIRURGIA 1  DNIA  

(ODDZIAŁY) 

APTEKA 

PRACOWNIE DIAGNOSTYCZNE 

PUNKT  POBRAŃ 

GABINET  ZABIEGOWY 

LEKARZE 

PIELĘGNIARKI DIETETYK 

LEKARZE 

PIELĘGNIARKI SALOWA 

FARMACEUTA 

ENDOSKOPOWA USG LEKARZE 

PIELĘGNIARKI 

DENSYTOMETRYCZNA 

LEKARZE 

PIELĘGNIARKI

§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników

  1. Szczegółowy zakres czynności Pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę lub inna umowa cywilno prawna oraz indywidualny zakres czynności Pracownika. 
  2. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa  o świadczenie usług, sporządzona w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie. 

§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu

 1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Prezes OSTEODEX, na podstawie wpisu do KRS. 

  1. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia ciągłości,  sprawnego i efektywnego funkcjonowania OSTEODEX pod względem diagnostyczno leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym. 
  2. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem  obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw Pacjenta. 

§ 11. Monitoring

  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pracowników i Pacjentów, ochrony mienia w  OSTEODEX Centrum Medycznym prowadzony jest monitoring wizyjny. Monitoring  wizyjny zainstalowany jest w budynku OSTEODEX i obejmuje: ciągi komunikacyjne, hole,  klatki schodowe oraz na teren wokół budynku, który obejmuje: elewacje budynku,  wejścia do budynku, parking. 
  2. W celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz  właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy służących do  rejestracji rozmów z osobami kontaktującymi się z Pracodawcą, w szczególności w zakresie  rozmów dotyczących rejestracji pacjentów prowadzony jest monitoring rozmów  telefonicznych. Dopuszcza się wykorzystanie zapisu rozmowy zarejestrowanej w systemie  monitoringu rozmów telefonicznych w celu potwierdzenia przebiegu zdarzeń. Systemem  monitoringu rozmów telefonicznych objęty jest wyłącznie telefon stacjonarny znajdujący  się w rejestracji, przeznaczony do obsługi klientów (pacjentów) OSTEODEX. 
  3. W celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz  właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy służących do  realizacji obowiązków zawodowych pracownika, w szczególności prowadzenia  korespondencji służbowej z osobami z i spoza zakładu pracy prowadzony jest monitoring  służbowej poczty elektronicznej. Monitoringiem objęte są wszelkie wiadomości mailowe,  dane oraz informacje zawarte w służbowej poczcie elektronicznej pracowników. 
  4. Szczegółowe informacje o celach, zakresie i zasadach funkcjonowania monitoringu są  dostępne dla pracowników w OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w  zakładzie pracy monitoringu rozmów telefonicznych, OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w zakładzie pracy monitoringu służbowej poczty elektronicznej,  OŚWIADCZENIU PRACODAWCY o funkcjonowaniu w zakładzie pracy monitoringu  wizyjnego, a dla klientów/pacjentów OSTEODEX w KLAUZULI INFORMACYJNEJ OCHRONA  DANYCH OSOBOWYCH (RODO). 

III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

§ 12. Organizacja świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający  Pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń. 
  2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się: 1) prawa i obowiązki Pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;

2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa; 

3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w OSTEODEX; 4) zasady wynikające z obowiązujących i rekomendowanych standardów medycznych. 

  1. Podmiot i jego Pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z Pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. 

§ 13. Godziny otwarcia

  1. OSTEODEX jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00 i wybrane soboty. 
  2. Informacje o godzinach otwarcia Przychodni są umieszczone w miejscach ogólnie  dostępnych dla Pacjentów na drzwiach oraz na stornie internetowej: www.osteodex.pl.
  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Przychodni, w terminie  i czasie wcześniej ustalonym z Pracownikiem rejestracji w trakcje rejestracji świadczenia. 
  4. Wyniki badań można odbierać w rejestracji w godzinach otwarcia Przychodni.

§ 14. Rejestracja

  1. Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej: 1) w siedzibie Przychodni 

2) telefonicznie pod nr: +48 185475162, 606829033 

3) mailowo pod adresem: info@osteodex.pl 

4) internetowo za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie www.osteodex.pl 

  1. Pacjent zgłaszając się do Przychodni w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie: 

1) dokument potwierdzający tożsamość, 

2) dokument uprawniający do uzyskania nieodpłatnie świadczeń zdrowotnych, 3) dokument uprawniający do obsługi poza kolejnością, 

  1. W przypadku Pacjentów rejestrujących się online wymagane jest podanie imienia i  nazwiska, numeru telefonu lub adresu e-mail. 

§ 15. Płatności za świadczenia zdrowotne

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez OSTEODEX Centrum Medyczne są dla Pacjenta: 1) Komercyjne – płatne 

2) Nieodpłatne – zgodnie z zawartymi z płatnikami umowami. 

  1. Świadczenie zdrowotne udzielane w OSTEODEX są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Świadczenia zdrowotne są dla Pacjenta nieodpłatne i określone w Ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych  ze środków publicznych (Dz.U. z 2008r., Nr 164, poz. 1027 ze zm.) – szczegółowy zakres  świadczeń realizowanych przez OSTEODEX jest regulowany zawartymi umowami  i publikowany przez NFZ. 
  1. Świadczenia zdrowotne nieodpłatne są realizowane przez OSTEODEX w ramach i zakresie  zawartej umowy o współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeniowym lub innym  podmiotem z którym została zawarta umowa. 
  2. Specjalistyczne świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz Pacjentów uprawnionych  do nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych z tytułu umowy, o której mowa w ust. 3,  udzielane są nieodpłatnie zgodnie z uprawnieniami Pacjenta oraz z zakresem  wynikającym z umowy zawartej z Towarzystwem Ubezpieczeniowym. W zakresie  nieobjętym umową z Towarzystwem Ubezpieczeniowym świadczenia zdrowotne  wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem komercyjnym. Podstawą udzielania  nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ust. 3, jest bieżąca weryfikacja  potwierdzająca zakres uprawnień do leczenia nieodpłatnego dla Pacjenta. 
  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z Pacjentem w godzinach otwarcia Przychodni. 
  4. Pacjent ma prawo do uzyskania w rejestracji informacji dotyczącej jego prawa do nieodpłatnego świadczenia zdrowotnego finansowanego przez innego płatnika.

 § 16. Wysokość opłat za świadczenia

  1. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z aktualnym komercyjnym cennikiem za udzielane świadczenia zdrowotne. 
  2. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u Pracownika rejestracji lub przez formularz internetowy pod adresem www.osteodex.pl

§ 17. Sposoby płatności

  1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w recepcji przed umówioną wizytą. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia Pacjent zobowiązany jestzgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności. 
  2. Dostępnymi formami płatności są: 

1) gotówka; 

2) karta płatnicza; 

3) BLIK; 

4) przedpłaty; 

5) przelew; 

IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

§18. Współpraca z innymi podmiotami

  1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia Pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych Pacjentów. 
  1. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się  z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw Pacjenta. 

§ 19. Inne usługi

  1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności. 
  2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec Pacjentów Przychodni OSTEODEX. 

V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej

§ 20. Sporządzanie dokumentacji

  1. Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Przychodni. 
  2. Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż Pacjent – także zgodnie zwymogami określonymi przez płatnika świadczeń. 
  3. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej. 

§ 21. Treść dokumentacji medycznej

Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 

§ 22. Przechowywanie dokumentacji

  1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
  2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Przychodni. 
  3. Dokumentacja medyczna Pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego. 

§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną Pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym  podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada  2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. 
  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana: 

1) do wglądu w Podmiocie; 

2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków; 

3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia Pacjenta; 

4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej; 

5) na informatycznym nośniku danych. 

  1. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. 
  2. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych. 
  3. Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów pobierana jest opłata w aktualnej wysokości. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz  pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraworzekania o zdarzeniach medycznych. 
  4. Szczegółowy opis zasad udostępniania dokumentacji medycznej przez OSTEODEX Centrum  Medyczne opisany jest w „INSTRUKCJI UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ w  OSTEODEX Centrum Medyczne Sp. z o.o.” 
  5. OSTEODEX prowadzi wykaz udostępnianej dokumentacji medycznej. 

§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych

  1. Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia zdrowotne udzielane Pacjentom dane osobowe dotyczące Pacjentów uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego ubezpieczenia. 
  2. Zakres danych dotyczących Pacjentów, którym świadczenia zdrowotne zostały  nieodpłatnie udzielone w ramach posiadanego przez nich ubezpieczenia oraz zasady ich  przekazywania, ustala uprawniony płatnik w umowach zawieranych z Podmiotem na wykonanie określonych w nich świadczeń zdrowotnych. 
  3. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą. 

VI. Prawa i obowiązki Pacjenta; reklamacje

§ 25. Prawa Pacjenta

  1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych. 
  2. Informacja o prawach Pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez: 1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek Pacjenta. 2) Na tablicy ogłoszeń. 
  3. Szczegóły reguluje „KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA”. 

§ 26. Obowiązki Pacjenta

  1. Do obowiązków Pacjenta należy między innymi: 

1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego, 

2) przestrzeganie zasad higieny osobistej, 

3) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym, 4) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość, 

5) szanowanie mienia Przychodni, 

6) Przestrzeganie nadrzędnych przepisów mających zastosowanie np. w pandemii. 

  1. Pacjent ma obowiązek okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty. 
  2. Korzystanie przez Pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych Pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty. 
  3. Szczegóły reguluje „KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW PACJENTA”. 

§ 27. Zakazy

  1. Zakazuje się na terenie Przychodni prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu. 
  2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych,spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Przychodni. 
  3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Przychodni z wyjątkiem psów przewodników  asystujących. 

§ 28. Wizyta

  1. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Przychodni na minimum 10 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji. 
  2. W przypadku spóźnienia się Pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę. 
  3. W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie Pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec Pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej  o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę. 
  1. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się Pacjenta, pracownik ma prawo odmówić realizacji usługi. 
  2. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia Pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności lub w przypadku pacjentów  korzystających ze świadczeń finansowanych przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe  dokonać stosownej autoryzacji usługi. 

§ 29. Reklamacje

  1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w OSTEODEX, ma prawo do złożenia reklamacji. 
  2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres mailowy: info@osteodex.pl. 
  3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4. 
  4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji,  odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia  reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy. 

VII. Zasady współpracy z lekarzami
§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne

  1. Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności: 1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt; 

2) informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2- dniowymwyprzedzeniem; 

3) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami  prawa oraz wytycznymi OSTEODEX; 

4) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia Pacjenta umówionego na wizytę; 

5) informowanie na piśmie lub mailowo o problemach powstałych przy wykonywaniu  świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z Pacjentami w związku z wykonywanymi  świadczeniami zdrowotnymi; 

6) weryfikowanie tożsamości Pacjenta zgłaszającego się na wizytę; 

7) informowanie Pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia  i konieczności ich uiszczania; 

8) noszenie odpowiedniej odzieży medycznej; 

9) noszenie identyfikatorów; 

10) zwrot karty dostępu do gabinetu lekarskiego (chyba że została wydana na stałe) oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy; 

11) Pozostawienie stanowiska pracy w należytym porządku, a wszelkie dokumenty  zawierające dane wrażliwe i osobowe zabezpieczyć. 

  1. Zobowiązuje się osoby wykonujące zawód medyczny do zachowania należytej staranności  w zakresie ochrony marki oraz wizerunku OSTEODEX jak również podmiotów  współpracujących. 

§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne i pozostałych pracowników

  1. 1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno: 

2) przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Przychodni; 

3) nie przestrzegać zasad wynikających z polityki bezpieczeństwa i innych obowiązujących  przepisów; 

4) udzielać świadczeń zdrowotnych Pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty; 

5) żądać i przyjmować od Pacjenta lub innych osób w gabinecie opłat za udzielone  świadczenia; 

6) ujawniać, udostępniać lub przekazywać jakichkolwiek danych poufnych do podmiotów  lub osób trzecich; 

VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym

Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji Zarządu. 

IX. Postanowienia końcowe
§ 33. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym. 
  2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy Pracownicy OSTEODEX. 
  3. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości Pracowników i Pacjentów. 
Rejestracja telefoniczna

Poniedziałek – Piątek
7:00 – 20:00

+48 18 547 51 62

Partnerzy medyczni

Z nami, korzystasz z sieci partnerów ubezpieczeniowych, którzy dbają o Twoje zdrowie bez zbędnych formalności.

Odpowiedzi na najczęstsze pytania​

Wizytę lub badanie można umówić poprzez kontakt z rejestracją.

W przypadku pierwszej wizyty lekarskiej lub badania zazwyczaj wymagane są następujące dokumenty: 

  1. Dowód tożsamości – np. dowód osobisty, paszport, lub prawo jazdy. 
  2. Skierowanie od lekarza – jeśli wizyta lub badanie tego wymaga (np. badania specjalistyczne, wizyty u niektórych specjalistów). 
  3. Dokumentacja medyczna – wyniki wcześniejszych badań, wypisy ze szpitala, LISTA AKTUALNIE PRZYJMOWANYCH LEKÓW. 
  4. Karta ubezpieczenia zdrowotnego – potwierdzająca prawo do świadczeń zdrowotnych (np. prywatne ubezpieczenie zdrowotne, jeśli jest wymagana). 

W trosce o komfort i satysfakcję prosimy stosować się do poniższych zasad: 

  • 24 godziny przed – unikaj intensywnego wysiłku fizycznego i spożywaj produkty lekkostrawne,
  • 12 godzin przed – pozostań na czczo, pij tylko wodę,
  • 1 godzinę przed – nie pal,
  • 15 minut przed – usiądź, odpręż się, odpocznij.
    W czasie pobierania krwi trzymaj rękę nieruchomo.

Po pobraniu krwi minimum przez 5 minut utrzymuj rękę wyprostowaną uciskając gazik w miejscu wkłucia. 1 godzinę po zabiegu unikaj wykonywania czynności wymagających wysiłku fizycznego ręką z której pobierano krew np. dźwigania ciężkich przedmiotów. W razie jakichkolwiek pytań lub wystąpienia niepokojących objawów, należy zgłosić się do naszej przychodni. 

 

Proszę uprzedzić nasz personel, jeśli w przeszłości wystąpiło omdlenie podczas pobierania krwi – podjęte zostaną wówczas odpowiednie środki zaradcze, tak aby to się nie powtórzyło.

Skip to content